ביידן: "מאמין לנתניהו; לא יהיה שלום בלי הכרה בישראל"

    שלמה ריזל 2 Comment on ביידן: "מאמין לנתניהו; לא יהיה שלום בלי הכרה בישראל"

    ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן: "אמרתי לנתניהו מה המטרות שלנו לגבי הפסקת האש והוא עמד בהתחייבותו. אני סומך עליו, לא יהיה שלום בלי שכולם יכירו בישראל"

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן קיים מסיבת עיתונאים עם מקבילו הדרום קוריאני במהלך השבת ואמר כי "לא יהיה שלום עד שהאזור כולו יכיר בזכותה של ישראל לקיום כמדינה יהודית עצמאית".

    "לא חל שינוי בהתחייבותה של המפלגה הדמוקרטית לביטחון מדינת ישראל", אמר ביידן. הוא הדגיש את תמיכתה ארוכת השנים של המפלגה ב"פתרון שני מדינות כדרך לסיום הסכסוך בין ישראל לפלסטינים".

    בהמשך מסיבת העיתונאים התייחס לשיחתו עם אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, ואמר: "אנחנו הולכים לספק ביטחון לגדה המערבית, חידשנו את המחויבות הביטחונית והכלכלית שלנו לאלו המתגוררים בה". ביידן הבהיר כי הוא מעוניין לייצר 'חבילת תמיכה גדולה' ביחד עם מדינות נוספות, במטרה לבנות מחדש את רצועת עזה, מבלי לאפשר לחמאס לבנות מחדש את מערכות הנשק שלהם.

    ביחס לאירועים בערים המעורבות בישראל אמר הנשיא האמריקאי "חשוב מאוד שהם יפסיקו את הלחימה הבין-קהילתית הזו בירושלים, המתרחשת בין גורמים קיצוניים משני הצדדים – הדבר חייב להסתיים".

    עוד אמר ביידן: "אני מתפלל לכך שהפסקת האש הזו תחזיק מעמד, ואני סומך על דברי נתניהו – הוא מעולם לא הפר את הבטחתו כלפי. הבהרתי שחיוני שהפלסטינים החיים בגדה המערבית יהיו מאובטחים, ושאבו מאזן יוכר כמנהיג הפלסטינית – מה שהוא כיום".

    "חמאס הוא ארגון טרור", המשיך והבהיר ביידן "אנחנו מכירים בזה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להיות ברצועת עזה, לבנות אותה מחדש ולסייע לאנשים החפים מפשע שנפגעו".

    בתוך כך, שר החוץ גבי אשכנזי עדכן כי לפני כניסת השבת, שוחח עם מקבילו המצרי "הודיתי לו על המחוייבות המצרית והמאמצים להשגת שקט ויציבות ביטחונית באיזור. הדגשתי בפניו כי כל הסדר עתידי יצטרך לכלול בתוכו ערובה לאינטרסים הביטחוניים הישראלים, בעיקרם החזרת השקט והיציבות לתושבי דרום ישראל, עצירת התחמשות והתחזקות החמאס והמחוייבות הישראלית להשבת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי ארגון הטרור. סיכמנו להפגש בהקדם ולהמשיך לדון בסוגיות אלו".

    מועצת הביטחון של האו"ם הוציאה הערב הודעה לתקשורת בה קראה למימוש הפסקת האש בין ישראל לחמאס. כמו כן הדגישה מועצת הביטחון את הצורך המיידי בסיוע הומניטרי לאזרחים הפלסטינים ברצועת עזה.

    מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וגינה את "התוקפנות הישראלית בירושלים וברצועת עזה". לדבריו, ממלכתו תמשיך לפעול ביתר שאת כנגד "ממשלת הכיבוש של ישראל".

    מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח אף הוא עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושוחחו על צעדים להבטיח כי הפסקת האש תחזיק מעמד. בלינקן התחייב בשיחה כי ידון בביקורו באזור גם בתהליך השלום.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תודה רבה ממש מעולה נחסמה החלטה.
      אנטישמיות במיטבה
      בסוריה הכל על מי מנוחות
      כולם נחים בבת קברות

    2. 1

      ככה זה נראה כשיש צבא וממשלה. אבל במוח אנחנו עוד לא יצאנו מהגלות. רקבון וחילול ה'